ایلنا: محسن رضايي كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دهم اولين كنفرانس خبري خود را با حضور جمعي از خبرنگاران داخلي و خارجي برگزار كرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا‌، محسن رضايي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در اولين نشست خبري خود، اظهار داشت: علت اصلي حضور‌ من در عرصه انتخابات احساس تكليفي بود كه مي‌كردم و تا آخرين لحظه در صحنه مي‌مانم تا كشور را از حالت ركود خارج كنم.
وي ادامه روند برنامه‌هاي احمدي‌نژاد را منجر به سقوط ايران به پرتگاه دانست و‌گفت: اگر احمدي‌نژاد راه خود را ادامه دهد، ما به پرتگاه سقوط مي‌كنيم و اگر راه دولت‌هاي قبلي را نيز طي كنيم، شكست خواهيم خورد، پس بايد بين اين شكست و پرتگاه راه ديگري را انتخاب كنيم.
وي در ادامه با طرح اين سوال كه چرا با 8 سال توسعه سياسي و قانون‌محوري بايد وضع كشور اين گونه باشد، تصريح كرد: من هر‌چه در ادبيات اصلاح‌طلبان گشتم ، برنامه‌اي را براي اصلاح پيدا نكردم .هر چند مساله حقوق شهروندان و توجه به نخبگان و آزادي‌ها از سوي اصلاح‌طلبان مطرح شد، ولي من اقتدار لازم را در اين شعارها نديدم.
وي ادامه داد: دولت فعلي با وجود تمام دستاوردهايي كه داشته است، ولي مسيري را در پيش گرفته كه به سمت پرتگاه پيش مي‌رود و تمام دستاوردهايي كه حاصل شده است هم در اين مسير از بين مي‌رود.
وي وظيفه خود را خارج شدن از اين دو راهي دانست و گفت: ما بايد از دو راهي بين انفعال در سياست خارجي و ماجراجويي، بيرون بياييم و بايد راهي را ادامه دهيم كه مباني انقلاب و انديشه‌هاي امام(ره) در اين راه حفظ شود.
وي هدف و برنامه خود را اتخاذ راه سومي دانست كه تعارض بين دين و آزادي در آن جايگاهي ندارد و تصريح كرد: راه سوم من راهي است كه هيچ گونه تفرقه بين شيعه و سني در آن ديده نمي‌شود و بين ايران و كشورهاي منطقه اختلافي به وجود نمي‌آيد و اين همان گفتمان ما يعني گفتمان توحيد انساني مي‌باشد.
رضايي با اشاره به مسئله هولوكاست، تصريح كرد: هولوكاست انساني كه مدنظر قرآن مي‌باشد، هولوكاستي است كه بحث كشته شدن يك ميليون يا صد ميليون نفر در آن مطرح نيست، بلكه در مكتب قرآن اگر يك نفر هم به عمد كشته شود به معناي از بين بردن يك جامعه مي‌باشد.
وي راه تحقق اهداف و برنامه‌هايش را حركت در چارچوب دولت ائتلافي كارآمد و متعهد دانست و افزود: اينكه مي‌گويم دولت متعهد و كارآمد‌، كارآمدي در آن به معناي اقتدار آگاهانه است اقتداري كه همراه با قانون‌ستيزي و يا ضربه به جامعه نمي‌باشد و ما اگر بتوانيم اقتداري همراه با آگاهي و قانون‌گرايي داشته باشيم، دمكراسي ما كارآمد مي‌شود.
وي اصولگرايي اصيل را اصولگرايي همراه با كارآمدي و تعهد دانست و تصريح كرد: من و امثال من نمايندگان اصولگراي اصيل هستيم كه قبل از به وجود آمدن چپ و راست وجود داشته است و اگر خون برادران من نبود، ما الان نمي‌توانستيم از هيچ جناحي در كشور صحبت كنيم و من براي اين آمده‌ام كه اين مسير برادرانم را ادامه دهم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تحقق دولت ائتلافي را نيازمند استفاده از تمام اقوام ايراني دانست و تصريح كرد: من با هر گونه تبعيض بين اقوام به شدت مخالف هستم و دليلي هم ندارد كه اگر كسي برنده انتخابات ‌شد، فكر كند صد در صد مردم به او راي داده‌اند.
اين كانديداي رياست‌جمهوري دهم، سه نكته مهم را در تدوين برنامه‌هايش برشمرد و اظهار داشت: يكي از محورهاي برنامه من بسترسازي براي انتقال قدرت از نسل اول به نسل دوم و سوم مي‌باشد و ما بايد نسل‌هاي دوم و سوم را براي بر عهده گرفتن مسووليت‌ها آماده كنيم و فراهم كردن بستر براي انتقال قدرت به نسل دوم و سوم براي تداوم جمهوري اسلامي امري لازم و مهم مي‌باشد.
وي پرورش شهيد همت‌هاي فرهنگي و شهيد باكري‌هاي اقتصادي را از جمله ضروريات حال حاضر كشور دانست و تصريح كرد: امروز بايد از ميان نسل دوم و سوم ، ده‌ها جوان براي كانديداتوري رياست‌جمهوري حضور داشته باشند.
محسن رضايي با اشاره به ضرورت ايجاد شغل و درآمد كافي براي جوانان اظهار داشت: امروزه پول‌پاشي در كشور يك انحراف بزرگ در اقتصاد كشور است و من اعتقاد دارم به جاي اين‌گونه برخوردها ما بايد به شغل جوانان رسيدگي كنيم و براي حل مساله فقيران نيز به مبارزه با فقر بپردازيم.
وي به شكست استراتژي‌هاي بوش و بحران اقتصادي در جهان اشاره كرد و گفت: اين مسائل براي ما يك فرصت است كه بايد به خوبي از اين فرصت‌ها استفاده كنيم.
وي نياز مبرم جامعه را آرامش و ثبات براي رسيدن به تعالي دانست.
محسن رضايي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص معرفي كابينه خود و تشكيل دولت در سايه تصريح كرد: دولت در سايه به معناي تشكيل اتاق فكري از نخبگان كشور مي‌باشد كه براي كمك به دولت رسمي مطرح شده است و كار اساسي آن نظارت و مشورت به وزارتخانه‌ها مي‌باشد و من از حضور افرادي كه مخالف من و برنامه‌هاي من هستند براي حضور در دولت در سايه نگران نيستم و تا قبل از روز راي‌گيري افراد اين دولت را مشخص مي‌كنم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد آيا به نظر شما بيشترين انتقادها به دولت احمدي‌نژاد در حوزه سياست خارجي است، گفت: من از منتقدين احمدي‌نژاد بوده و هستم و نقد من نه براي بازگشت به گذشته و نه ادامه روند فعلي مي‌باشد، بلكه معتقدم در حالي كه غرب و آمريكا به ما احتياج دارند ما نيز بايد از اين فرصت پيش آمده استفاده كنيم.
رضايي افزود: ما نبايد نامه‌هايي براي آمريكا بنويسيم كه بي‌پاسخ بماند و بايد پاسخگوي 340 ميليون درآمد حاصل از نفت و گاز و ساير موارد در كشور باشيم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه شما متعلق به كدام جريان سياسي هستيد و آيا آمدن خود را موجب انشقاق در جريان اصولگرا مي‌دانيد، گفت: من خودم را متعلق به انقلاب مي‌دانم نه انقلابي كه اصولگرايان و اصلاح‌طلبان به وجود آورده‌اند.
اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دهم با اشاره به اينكه وابستگي به هيچ جناح سياسي ندارد، افزود: من خودم را متعلق به اصولگرايان انقلابي و اصيل مي‌دانم و نمي‌گويم مشابه افراد من در هيچ يك از جناح‌هاي اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود ندارد و معتقدم مي‌توانم ازسبد كروبي،موسوي و احمدي‌نژاد راي بگيرم.
وي با اشاره به سلامت انتخابات افزود: من به هيچ وجه نگران سلامت انتخابات نيستم و اين نگراني من به معناي آن نيست كه ناظران خود را بر سر صندوق‌ها نخواهم فرستاد، بلكه آن‌قدر قدرت دارم كه با هر گونه تخلفي در زمينه انتخابات برخورد كنم.
رضايي در خصوص رابطه ايران و آمريكا نيز گفت: آمريكا ديگر نمي‌تواند آمريكاي قديم باشد و با لشگركشي‌هاي خود تغييري را ايجاد كند و اوباما چه بخواهد اين تغيير را در سياست خارجي آمريكا ايجاد كند و يا نخواهد نسل‌هاي آينده آمريكا اين تغيير را ايجاد مي‌كنند.
وي فضاي ارتباط با آمريكا را مناسب دانست و گفت: ما مي‌توانيم با تاكيد بر اقتدار و استقلال‌مان در حوزه سياست خارجي با آمريكا ارتباط برقرار كنيم.
اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري دهم در پاسخ به سوالي در خصوص برنامه‌هايش براي برقراري امنيت اجتماعي و برخورد با تورم و گراني نيز گفت: ما در چهار سال گذشته شاهد تورمي بالاي صد در صد بوده‌ايم و از ابتداي زماني كه احمدي‌نژاد رياست‌جمهوري را بر عهده گرفته است، شاهد افزايش بي‌سابقه قيمت‌ها بوده‌ايم.
وي وجود جوانان بيكار را تهديدي براي جامعه دانست و اظهار داشت: برنامه جامع من براي رسيدگي به معضلاتي هم‌چون فقر و بيكاري جوانان، برنامه‌اي اصيل و پايه‌اي مي‌باشد و معتقدم مساله تورم را با اتخاذ سياست‌هاي مالي درست و بالا بردن ظرفيت‌هاي مالي دولت مي‌توانيم حل كنيم.
وي با اشاره به اين نكته افزود: امروز پول‌هاي زيادي را دولت در حوزه فرهنگ خرج مي‌كند كه ما اگر اين پول‌ها را به مردم و بخش خصوصي واگذار كنيم برنامه‌ريزي پايداري را براي فرهنگمان انجام داده‌ايم.
وي در خصوص ديدگاه‌هايش در رابطه با سربازي نيز گفت: من اعتقاد دارم سربازي را بايد به يك شغل تبديل كنيم و كمبود سربازان را نيز در نيروهاي مسلح از طريق سربازهاي حرفه‌اي سه ساله كه استخدام مي‌كنيم تامين كنيم به صورتي كه سربازي يك ساله شود و افرادي كه مي‌خواهند بيش از يك سال فعاليت كنند به سربازي به عنوان يك شغل نگاه كنند.
رضايي در پاسخ به سوالي در خصوص تشريح سياست‌هاي مدنظر وي در عرصه خارجي و سياست‌هاي اتخاذ شده دولت احمدي‌نژاد نيز گفت: من ادبيات احمدي‌نژاد را در حوزه سياست خارجه ماجراجويانه مي‌دانم و معتقدم ادبيات ماجراجويانه به ما آسيب مي‌زند. همچنين شتابزدگي در نامه نوشتن و حضور ضعيف دولت در برخي محافل بين‌المللي را نيز نمي‌پسندم و درصدد هستم كه اين مدل سياست خارجي را تبديل به ديپلماسي‌اي هدفمند كنم تا كشور از حالت اين روزمرگي خارج شود.
وي در خصوص وجود آمريكا و سياست‌هايش در منطقه نيز گفت: آمريكا در منطقه مدعي برقراري امنيت مي‌باشد ما هم طرفدارامنيت هستيم و معتقديم آزادي‌هاي خونيني كه آمريكا مدعي آن است به هيچ وجه نمي‌تواند كمكي به امنيت منطقه كند.
اين كانديداي رياست‌جمهوري دهم در بخش ديگري از اين كنفرانس خبري در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا هولوكاست را يك بحث تاريخي مي‌دانيد يا نه نيز گفت: هولوكاست يك بحث تاريخي است كه بايد از بحث‌هاي سياسي خارج شود و اظهارنظر و اثبات آن ربطي به ما ندارد و سياست ما در رابطه با فلسطين نيز سياست مشخص مي‌باشد و معتقديم فلسطينيان بايد با اتخاذ نظرات بين‌المللي و اسلامي خاص خود قانون اساسي‌اي را براي خود تدوين كنند و فلسطيني مستقل تشكيل دهند و من تمام تلاش خود را براي برقراري امنيت در منطقه به كار خواهم بست.
رضايي در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص اينكه آيا شما به اصرارهاشمي وارد صحنه انتخابات شديد نيز گفت: من خودم اين تصميم را گرفتم و حتي خيلي از دوستان من نيز به اين تصميم من خرده گرفتند ولي من خودم را داراي انتخابي مستقل مي‌دانم و به هيچ وجه با هاشمي بحثي را در اين رابطه نداشته‌ام و اجازه هم نمي‌دهم كه كسي در تصميمات من دخالت كند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا سابقه همكاري با آمريكا را داشته‌ايد نيز گفت: من در گذشته با آمريكايي‌ها همكاري نداشته‌ام تنها طرحي را ارائه كرده‌ام كه چون هيچ مرد قدرتمندي را در صحنه آمريكا نديدم، طرح من مورد استفاده قرار نگرفت و تنها در آن زمان شجاع‌ترين فرد در آمريكا ريگان بود كه قصد مذاكره با ايران را داشت و چون كشور ايران از آمريكا درخواست امكاناتي را كرده بود و آمريكا با آن مخالفت كرد، مذاكره من با ريگان نيز به جايي نرسيد.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه آيا اكثر طرفداران شما اصولگرايان منتقد به دولت هستند نيز تصريح كرد: من انحرافاتي را در اطراف احمدي‌نژاد مشاهده كرده‌ام كه اين انحرافات را به ضرر كشور مي‌دانم ولي اگر من رئيس‌جمهور شوم از شخص احمدي‌نژاد در يكي از وزارتخانه‌هايم كه مناسب با توانمندي وي است، استفاده خواهم كرد.
رضايي با اشاره به اينكه من معتقد به اصولگرايي اصيل هستم، گفت: من مصلحت نظام را در استفاده از افرادي كه آماده پيشرفت هستند، مي‌دانم.
اين كانديداي رياست‌جمهوري دهم در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد آيا شما ناظرين بين‌المللي را بر انتخابات ايران مي‌پذيريد، تصريح كرد: در همه انتخابات‌ها صدها هزار نفر خبرنگار، تحليلگر و متخصص سياسي حاضر و ناظر بوده است ولي اگر اين ناظرين بخواهند با موضع‌گيري سياسي بر انتخابات ما حاضر شوند، ما اين را قبول نداريم و بايد بررسي كنيم كه اين تيم ناظرين براي چه هدفي به كشور ما مي‌آيند.
رضايي در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه آيا آمدن شما رقابت را براي اصلاح‌طلبان و اصولگرايان سخت‌تر مي‌كند، گفت: طرح دولت ائتلافي كه من پيشنهاد آن را دادم براي اين بود كه افراد ديگري به صحنه انتخابات بيايند و وقتي اين هدف من محقق نشد نظريه دولت ائتلافي را كنار گذاشته و به عنوان يك كانديداي مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و اينكه من چند ميليون راي دارم تنها به مردم و ملت ايران بستگي دارد.
وي با اشاره به اينكه فرصت من براي تبليغات انتخاباتي خيلي كم است، تصريح كرد: همه نامزدها سه يا چهار ماه و يا حتي برخي از آن‌ها چهار سال زمان براي تبليغ در صحنه انتخابات داشته‌اند ولي من با چهل روز وقت و فرصت كمي دارم كه بتوانم برنامه‌هايم را به طور كامل تشريح كنم ولي به هر حال آراي ملت ايران را براي خودم مقدس مي‌دانم و به كميت آن‌ها هيچ توجهي ندارم.
وي گفتمان خود را متفاوت از گفتمان اصولگرايي رايج در كشور دانست و اظهار داشت: گفتمان من متفاوت از اصولگراياني است كه در حال حاضر در كشور فعال هستند و من آرايش جديدي را نسبت به اين سه كانديداي مطرح در انتخابات در پيش گرفته‌ام.
اين كانديداي رياست‌جمهوري دهم در خصوص موضع‌گيري و برنامه‌هايش در رابطه با حقوق‌بشر و اخلاق در سياست نيز گفت: قانون و اخلاق دو بال اداره كشور هستند مشروط بر اينكه اقتداري عادلانه پشتوانه قانون و اخلاق باشد در كشور ما قانون وجود دارد ولي اجرا نمي‌شود و به راحتي با آزادي‌هاي مشروط برخورد مي‌شود.
وي با بيان اينكه من محيط كشور ايران را تبديل به انساني‌ترين محيط در ميان كشورهاي دنيا مي‌كنم، تصريح كرد: اجازه نمي‌دهم كسي با پشتوانه قدرت بخواهد ارزش‌هاي انساني را خدشه‌دار كند و هر روز ترور و توطئه‌اي جديد را براي افراد طراحي كند ولي در عين حال آزادي را در ايران مغاير با دين نمي‌دانم.
وي با بيان اينكه من به آزادي اعتقاد شديدي دارم، ادامه داد: من و دوستانم همواره در تمام صحنه‌ها تلاش خودمان را براي آزادي اين مملكت به كار گرفته‌ايم و آزادي را با زندگي و خون خود عجين مي‌دانيم.
رضايي در پاسخ به سوالي در خصوص اينكه آيا از وزيرخانم در كابينه خود استفاده مي‌كنيد، گفت: من در گذشته نيز به اين مساله اشاره كرده‌ام و براي اينكه توانايي بانوان ايران را در داخل و خارج كشوراثبات كنم حاضرهستم وزيري را روبه‌روي خانم كلينتون بگذارم تا حضور زنان ما در عرصه‌هاي بين‌المللي اثبات شود ولي بايد بگويم به حفظ ارزش‌هاي اسلامي نيز معتقد هستم.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام علت انصرافش از رياست‌جمهوري را در دوره قبل عدم وجود شفافيت در فضاي رقابت‌هاي انتخاباتي در دوره قبل دانست و تصريح كرد: انتخابات رياست‌جمهوري در دوره پيش تبديل به انتخابات شوراي شهر شده بود و من به علت اينكه فضا را سنگين ديدم ترجيح دادم، كنار بروم با اين وجود دغدغه‌هاي من در آن موقع كاملا متفاوت از برنامه‌ها و افكار من در اين دوره از انتخابات مي‌باشد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا در اين دوره از انتخابات نيز زاگرس‌نشينان از شما حمايت مي‌كنند، تصريح كرد: هر كدام از ما ايراني‌ها همواره به قوم خود افتخار كرده‌ايم و با وجود اينكه ايران در اين چند هزار سال بارها اشغال شده است ولي اقوام ايراني تماميت خود را حفظ كرده و از بين نرفته‌اند من نه تنها به لرها بلكه به خليج‌فارس، درياي خزر و تمامي ايران عشق مي‌ورزم و اين عشق را در منافات با اسلام نمي‌دانم.
وي در ادامه افزود: خيلي از دوستان و برادران من مانند شهيد كاوه، شهيد كاظمي و خرازي لر نبودند و من دوستان و برادران زيادي را در ميان ساير اقوام دارم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد آيا طرح دو دولت را براي پايان يافتن معضلات فلسطين قبول داريد يا نه؟ تصريح كرد: من طرح دو دولت را شكست‌خورده مي دانم. زماني كلينتون اين طرح را بنيان گذاشت و بوش هم تلاش‌هايي را براي عملياتي كردن اين طرح انجام داد ولي هيچ كدام از اين‌ها موفق نشدند و به نتيجه‌اي نرسيدند و به اعتقاد من ما بايد طرحي نوين را براي مساله فلسطين ارائه دهيم كه رعايت اصول جهاني مثل دمكراسي در آن گنجانده شده باشد.
وي در ادامه افزود: من از تمامي گروه‌هاي اصولگرا در اتاق فكر دولت در سايه استفاده مي‌كنم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا مبني بر اينكه مصباح‌يزدي شما را كانديداي در سايه دانسته نيز تصريح كرد: اينكه برخي از دوستان دولت در سايه را نقد كنند، مورد اهميت مي‌باشد و من از اظهارنظر آن‌ها استقبال مي‌كنم ولي بايد بگويم دولت ائتلافي دولتي است كه قصد ظرفيت‌سازي براي مديريت كشور را دارد و دولت در سايه نيز اتاق فكر دولت ائتلافي مي‌باشد.
رضايي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه مي‌پرسيد آيا جريانات بسيج و جريانات سياسي ديگر پشتيبان و حامي شما در انتخابات هستند نيز گفت:
من براي ورود به عرصه سياست لباس نظامي را درآورده‌ام و آن زماني كه در دنياي سياست حضور يافته‌ام هيچ‌گاه از نظرات دوستانم در نيروهاي مسلح كمك نگرفته‌ام.
وي در خصوص حضور و حمايتش از كميته صيانت از آرا نيز گفت: من خودم براي حفاظت از آرا هم به صورت مستقل عمل مي‌كنم و 30 تا 40 نفر را مامور نظارت به صندوق‌ها مي‌كنم و هنوز به نتيجه‌اي براي حمايت از تشكيل كميته صيانت از آرا نرسيده‌ام.
وي دررابطه با نقش رسانه ملي در عرصه انتخابات نيز گفت: رسانه ملي وظيفه خود را در عرصه انتخابات به خوبي انجام نمي‌دهد و من از مديران اين رسانه به خاطر اتخاذ اين تبعيض‌ها گله‌مند هستم.
وي با اشاره به پول‌پاشي‌هاي صورت گرفته در كشور نيز گفت: من با پول‌پاشي‌هايي كه در كشور صورت مي‌گيرد مخالفم و معتقدم خدمتگذاري به مردم نبايد جنبه تبليغاتي داشته باشد و اگر جاي دوستان بودم ترجيح مي‌دادم در اين روزهاي نزديك به انتخابات نزد خانواده‌ام بروم و سفرهاي استاني را در اين روزها ادامه نمي‌دادم.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا در صورت پيروز نشدن در انتخابات دولت در سايه را تشكيل مي‌دهيد نيز گفت: دولت در سايه براي كمك به دولت رسمي است و اگر زير نظر رئيس‌جمهور نباشد نمي‌تواند به برنامه‌هاي خود ادامه دهد ولي من مجمع عالي نخبگان را در اين راستا درست كرده‌ام تا اگر كانديد نشوم اين‌ها مي‌توانند براي مشاوره به دولت، مجلس و ساير ارگان‌ها كمك كنند.
رضايي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه طرحي براي بهبود روابط با آمريكا داريد؟ اظهار داشت: رهبر كبير انقلاب حد ارتباط ايران با آمريكا را مشخص كرده است و اين توپ به ميدان آمريكا افتاده است و اگر آمريكا تغيير كند ما نيز مي توانيم طرحي را براي ارائه نظراتمان به آن‌ها بدهيم.
وي در خصوص ضرورت رعايت اخلاق در عالم سياست نيز گفت: پيروزي انقلاب اسلامي سرآغاز ورود ارزش‌ها به عالم سياست بود و ما در روزگاري در اوج ورود اخلاق به سياست بوديم ولي متاسفانه در دهه سوم انقلاب ارزش‌ها در سياست كمرنگ‌تر شده است و ارزش‌هاي مادي جايگزين ارزش‌هاي معنوي شده‌اند و امروز عملا مي‌توانيم بگوييم راستگويي در سياست كمياب شده است.
وي در ادامه افزود: جامعه و دولت مثل دو آينه هستند كه روبه‌روي هم قرار گرفته‌اند و اگر در دولت ميزان راستگويي و صداقت‌ها كمرنگ شود اين به جامعه انعكاس پيدا كرده و موجب ضعيف شدن اخلاق در جامعه مي‌شود. برنامه جدي من افزايش اخلاق و ارزش‌ها در دولت مي‌باشد.
وي استفاده از روحانيت و مراجع ديني را براي فرهنگ‌سازي در كشور لازم دانست و گفت: در دولت جديد ما شاهد جدايي دين از سياست به نوع تازه‌اي بوديم تا جايي كه از روحانيت در مسائل ارزشي و معنوي ما ديگر استفاده نمي‌شود در حالي كه اگر بخواهيم فرهنگ كشور را رشد دهيم نياز به استفاده از حوزه علميه و روحانيون داريم.
اين كانديد رياست‌جمهوري دهم در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد پايگاه راي خود را در كجا مي‌دانيد؟ تشريح كرد: پايگاه راي من خود مردم ايران هستند و برنامه‌هاي من نيز براي ملت ايران است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا